Back to the top
Saunaproject_LAVOISIER_vedro_a_naberacka

Jak se saunovat

Než se začnete saunovat:

Před vstupem do sauny se omyjte mýdlovou vodou a tělo osušte. V průběhu vlastní lázně, tedy i během celé procedury, je příjemnější i hygieničtější být nahý. V sauně zůstávejte pouze tak dlouho, dokud Vám to bude příjemné. Zapomeňte na všechny problémy, uvolněte se a relaxujte.

Saunování:

Usedněte nebo si lehněte na některou z lavic, která Vám nejlépe vyhovuje. Optimální teplota pro začátečníky by měla být cca 75 stupňů. Při saunování se lehce masírujte a prokrvujte tělo kartáčem. Veškerý sortiment je možné shlédnout na www.saunaproject.shop v sekci doplňky. Polévejte kamna vodou a použijte keramický kalíšek pro odpařování esencí. Délka každého prohřívání je zpravidla 10-15 min. Platí však pravidlo – dokud je nám to příjemné.

Ochlazování:

Správný postup ochlazení by měl být spíše pozvolnější, především u starších osob. Dojde totiž k rychlému zvýšení krevního tlaku. Po opuštění sauny pocítíme úlevu a drobné ochlazení. Nejprve by se měl člověk osprchovat chladnou sprchou, a pokud má možnost vstoupit do lázně, ve které setrvá, dokud mu nezačne být chladno. Po osušení můžeme udělat několik relaxačních protahovacích pohybů.

Nezapomeňte doplňovat tekutiny! Odpočiňte si dle vlastní potřeby a vstupte opět do sauny. Opakované prohřívání a ochlazování zrychlí náš krevní oběh, vyplaví z těla nečistoty a dlouhodobě zvýší náš imunitní systém.

2. a 3. fáze saunování:

Pro správný účel kvalitního saunování se snažte saunovací proces opakovat 3x.

Odpočinek:

Po třetí fázi saunování si důkladně osprchujte tělo mýdlovou vodou, umyjte si vlasy šamponem a osušte se. Zahajte oddechový režim třeba na pohodlném lehátku. Odpočiňte si cca 30-60 min.

Ošetření pokožky a následná relaxace:

V některých případech může dojít k vysušení pokožky, kterou lze ošetřit běžným tělovým krémem nebo olejem. K plnohodnotnému odpočinku si dopřejte klidnou chůzi na čerstvém vzduchu nebo relaxujte.

Sauna a infra

Infračervená kabina by se neměla používat do 24 hodin po vystavení UV záření z umělých zdrojů nebo sluneční lázně.
Lékaři nedoporučují používat saunu a infrakabinu lidem s vysokým krevním tlakem, včetně srdečních a cévních chorob. To platí i pro pacienty s onemocněním jater a ledvin.
Zakazuje se, jste-li osoba citlivá na teplo nebo pod vlivem alkoholu či omamných látek, nesmíte saunu nebo infračervenou ohřívací kabinu používat.

Rady pro návštěvu Infrakabiny

infra
infra

Příprava:

Před vstupem do infrakabiny odložte veškeré oblečení, osprchujte se mýdlovou vodou a tělo osušte.

Infrování:

Usedněte si na horní nejdelší lavici. Pobyt v infrakabině si dopřejte pouze jednou za den. Kúru v infrakabině neopakujete jako v klasické finské sauně. Pro jedno infrování Vám stačí jeden dostatečně dlouhý pobyt v infrakabině a následná sprcha. Kúra se provádí při 50 až 60°C v délce 30-40 min. Kúru ukončete sprchou ve vlažné nebo studené vodě. Optimální je kombinace s následnou vlažnou masáží ve sprchovací kabině. Pokud infrakabinu využíváte denně, doporučujeme provést si po infrování lehkou asi 5 minutovou masáž těla. Pak dalších 5 minut provádějte tuto masáž přímo v infrakabině. Tento postup se hodí zejména při namožených svalech, bolestech zad nebo bolestí způsobenou sedavým zaměstnáním.

Umytí těla:

Po infrování použijte vlažnou nebo teplou sprchu a po osušení se můžete uvolnit i několika relaxačními protahovacími pohyby. Nezapomeňte doplňovat tekutiny.

Ošetření pokožky a následná relaxace:

Ošetřete si vysušenou pokožku krémem nebo olejem. Návštěvu maséra doporučujeme ihned po použití infrakabiny.
Pokud se po ukončení procedury projeví zarudnutí pokožky, které trvá déle než 1 den, proceduru již neopakujte a neprodleně vyhledejte lékaře.

© Saunaproject 2017