Saunování je jednou z nejdokonalejších regeneračních technik. A to nejen pro unavené tělo, ale také pro unavenou mysl. Stejně tak jako má při pravidelném a správně dlouhém užívání svoje benefity, může také nepříjemně škodit, pokud to s ním přeháníte. Jak často se saunování oddávat a podle čeho se řídit?

Saunaproject

Pravidelné saunování má blahodárný vliv na zdraví.

Saunování zapojujte do programu maximálně dvakrát týdně

Samotné saunování je blahodárné díky zvýšení cirkulace krve. Jakmile jste delší dobu v sauně, tak se přirozeně zvyšuje srdeční tep a s ním se urychluje cirkulace krevního oběhu. Ten potom dokáže odbourat antioxidanty a další „vnitřní smog“ a pak se při saunování dostávají tyto látky ven z těla.

Velice blahodárné účinky. Jenže pokud budete tuto terapii přehánět a budete se jí oddávat například každý druhý den, můžete si časem přivodit nepříjemné problémy. Většinou srdeční či respirační. Maximum by tak stále mělo být dvakrát týdně s rozumným odstupem. Naprosto dostačující je ale i jednou, či dvakrát do měsíce.

Délku saunování zvolte podle jeho četnosti

Pokud se oddáváte saunování pravidelně s menšími pauzami, tak nepotřebujete rozhodně plnohodnotnou dávku sauny v každém případě. Přibližně deset až patnáct minut by pro vás mělo být naprosto dostačující, aby se dostavily kýžené pozitivní účinky.

Naopak v případě, že se saunování oddáváte méně často, si můžete bez potíží protáhnout pobyt v sauně i do délky třiceti minut.

Řiďte četnost a délku podle teploty a fyzického stavu

I když je pobyt v sauně formou regenerace, tak má na srdce poměrně velké nároky. Pokud je v sauně opravdu dusno vytlačené na maximum, tak to zohledněte v délce celého saunování. Stejně tak nezapomínejte na svůj zdravotní stav a pokud máte slabší srdce nebo dechové potíže, buďte opatrnější a citlivější s délkou saunování!