Patříte mezi aktivní sportovce, kteří rádi podávají ty nejlepší výkony? Nechte své tělo a svaly příjemně zregenerovat po každé dřině v sauně. Odmění se vám ještě většími výkony.

Věnujte se sportu naplno

Znáte ten pocit, kdy se celý den aktivně věnujete sportu a druhý den nemůžete sedět na židli, protože vás trápí bolest namožených svalů a zad? Pokud své tělo vystavíte vyšší fyzické námaze než je zvyklé, dojde k namožení svalů a vznikají nepříjemné potíže. V této chvíli vaše tělo doslova volá po regeneraci. Nejlepší volba je jeho prohřátí a odpočinek v teplém prostředí. Odstraňte únavu, vyléčte drobná mikrotraumata a zvyšte odolnost svého organismu ve finské sauně.

Kdy je ideální čas pro návštěvy sauny

Podle odborníků není dobré do sauny vstupovat bezprostředně po sportovním výkonu. Po lehčím zatížení je doporučený časový odstup mezi koncem sportovních aktivit a začátkem saunování minimálně jedna hodina. Při vysokém fyzickém zatížení je lepší nechat saunu až na druhý den. Takto o sebe pečují i vrcholoví sportovci, kteří chodí do sauny raději už před sportovním výkonem nebo tréninkem.

Sauna uvolní svaly i mysl

Saunování však není určeno pouze pro vrcholové sportovce nebo aktivně žijící lidi. Dopřejte si luxus v podobě relaxu v sauně i vy. Během dne je vaše tělo a mysl vystavené nepříjemnému stresu, který nadělá mnohdy více škody, než jednorázový nepřiměřený sportovní trénink.

Odplavte ze svého těla a mysli stres, napětí a nervozitu, která se hromadí v oblasti šíje, krku a ramen. Každodenní hektický život působí na lidský organismus tak, že se do těchto oblastí hromadí kyselina mléčná, podobně jako při fyzické námaze, tedy při sportovních výkonech. Výsledkem je přetížení nebo bolest zad, jako bychom tělo vystavili těžkým břemenům. První pomoc při bolestech je lehké protažení svalů, pomalé procvičení a následné prohřátí v sauně.

Kombinace intenzivního tepla, příjemný relax  a uklidňující odpočinek během saunových cyklů odbourá stres a pomůže také s každodenním splínem. Vydatné prokrvení celého těla při delším pobytu v sauně způsobuje snížení prokrvení mozku a tento stav způsobuje celkové psychické uvolnění. Odpočinek hlavy způsobí uvolnění svalových napětí. Dopřejte si relax a zlepšete svůj fyzický stav i náladu. Sauna vám pomůže uvolnit se a načerpat nové síly pro další pracovní týden.

Sauna jako lék proti bolesti

Ať už je příčinou vašich bolestí zad cokoliv, jedno je jisté. Pobyt v sauně zvyšuje ve vašem těle hladinu adrenalinu, kortizolu a růstového hormonu. Tyto hormony mají silné protizánětlivé účinky. V těle působí jako protizánětlivé látky. Teplo pomáhá rozšiřovat cévy a zvyšuje cirkulaci krve. Vyplavené endorfiny působí v těle jako léky proti bolesti. Tyto hormony si tělo umí vytvořit samo. Sauna je ideálním prvním pomocníkem před bolestí, dříve než sáhnete po lécích.

Saunaprojeck

Saunování je velmi vhodné pro naše zdraví.